בשלב רכישת הקריאה והכתיבה, הילדים הצעירים מוצפים במידע רב של צלילים, אותיות, וסימני ניקוד שונים. עליהם עם הזמן לארגן את כל המידע הזה בראש ועל הדף, ולעשות התאמה בין אות או סימן ניקוד מסויים לצליל ולסימן הגרפי (איך האות/הסימן נכתבים).
ההפנמה מתי לכתוב אות מסויימת ולא אחרת אינה מתרחשת 'מהיום למחר'. מדובר ברכישת מיומנות לכל דבר - תהליך של למידה, תרגול משמעותי וחשיפה לשפה הכתובה.
במהלך כיתות ג'-ד', אם השגיאות עדיין נמשכות, מומלץ לעקוב, ולהתייעץ עם המחנכת או עם איש מקצוע מתאים באשר לחומרת השגיאות, וכן על מנת לדעת כיצד להתמודד ולטפל.
בהמשך אעלה כאן טיפים להתמודדות וצמצום שגיאות כתיב!